7. februar 2008

7. febuar 2008: Opstart

Jeg vil i dag starte denne blog op.

Bloggen vil omhandle min bygning af AHJ (Aalborg Hadsund Jernbane) i model H0.
Jeg vil løbende ligge billeder på bloggen og komme med en mindre beskrivelse af de projekter jeg laver. Ligeledes vil der komme mindre artikler omhandlende de andre projekter i forbindelse med bygningen af modelbanen.

Jeg vil lige starte med en lille beskrivelse af hvordan projektet er planlagt. Rummet hvor anlæget skal bygges i er 3,5 x 8,0 m. Sporplanen er på plads og jeg har valt at bygge enkelte dele af anlæget som moduler, hvilket gør arbejdet lidt næmmere lige pt.

På anlæget skal der være fire stationer fra AHJ'. De tre stationer er henholdsvis Vaarst, Kongerslev/Bælum, Hadsund N og Hadsund S. Yderliger skal der bygges en skjult station der benyttes som Aalborg.

Pt. har jeg opstartet bygningen af Vaarst station.

Jeg har herunder lagt et par billede af Vaarst station i forbindelse med bygninge af denne.

Foto 1. Vaarst station under opbygning. På billedet ses stationsbygningen til højre, en kvægfold til venstre og kornsiloen bag kvægfolden. Ligeledes ses AHJ ML 5203 og AHJ C61.

Foto 2. Billede af Vaarst i forbindelse med bygningen af denne

Ingen kommentarer: